Fakulta multimediálních komunikací

Animovaná tvorba

Podat přihlášku

Vzdělávací cíle

Animovaná tvorba je z hlediska typu, formy a profilu absolventa v souladu se Strategickým záměrem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Plánem realizace strategického záměru Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Opírá se o trvalý zájem uchazečů a jejich úspěšné uplatnění ve filmařské praxi, a to na základě relevance obsahu vzdělávání a požadavků pracovního trhu. Vzdělávací a tvůrčí činnost vychází ze soudobých poznatků v oblasti tvorby audiovizuálního animovaného díla, aplikuje postupy ověřené doma i v zahraničí a dále je rozvíjí. Cíl studia spočívá v co nejpečlivější přípravě studentů na praxi. Vzhledem k čtyřletému bakalářskému studiu získají studenti mnohem hlubší průpravu nejen animačním řemeslem a základními animačními technologiemi (digitální 3D a 2D animace, klasická animace i postprodukce), ale také prostor pro kontakt se světem praxe. Čtyřleté bakalářské studium umožní studentům po absolvování společného dvouletého základu v rámci předmětu Ateliér animace upřednostnit jednu konkrétní technologii a také jednu konkrétní profesi, a v té se nadále více profilovat. Tento přístup povede k mnohem výhodnější pozici na trhu práce, uplatnění v českých i mezinárodních animačních studiích.

Návaznost na další studijní programy

Animované tvorba se dotýká dalších tematických okruhů a programů v oblasti Umění, zaměřených na umění, kulturní a kreativní průmysly. Pro absolventy se nabízí možnost pokračovat v magisterském a doktorském studiu oblasti Umění.

Požadavky na přijetí

Podmínky pro přijetí stanoví Směrnice děkana k přijímacímu řízení, která je každoročně aktualizována a zveřejňována na úřední desce FMK - https://fmk.utb.cz/o-fakulte/uredni-deska/vnitrni-normy-a-predpisy/smernice-dekana/. Požadavky pro přijetí ke studiu jsou zde konkretizovány. Podmínkou přijetí ke studiu je maturitní zkouška a úspěšné vykonání přijímací zkoušky. Přijímací zkouška se skládá ze dvou částí, a to talentové zkoušky a ústní zkoušky. 1. kolo přijímací zkoušky Uchazeč odevzdá k hodnocení domácí práce. Hodnocení proběhne bez přítomnosti uchazeče. Zkušební komise zhodnotí v domácích pracích projevený tvůrčí potenciál uchazeče s přihlédnutím k požadavkům oboru. Pozornost je věnována kreativní stránce talentu, schopnosti osobitého myšlení a zvládnutí vyjadřovacích prostředků typických pro zvolený studijní program. Obsah zadání domácích prací se obměňuje. Uchazeč, který neuspěl v prvním kole přijímací zkoušky (talentová zkouška), nesplnil základní podmínku pro přijetí ke studiu, nepostupuje do další části přijímací zkoušky (neúčastní se druhého kola přijímací zkoušky). 2. kolo přijímací zkoušky - Písemná zkouška - obsahem písemné zkoušky je všeobecný přehled v oblasti vizuální kultury a znalosti ve zvoleném studijním programu. Tematické okruhy a doporučená literatura jsou zveřejněny na internetových stránkách FMK. - Tvůrčí zkouška - v průběhu tvůrčí zkoušky uchazeč vypracuje tři úkoly na dané téma, charakteristické pro studijní program, do kterého se hlásí. Tvůrčí zkouškou se zjišťují invence a tvůrčí schopnosti uchazeče a jeho dovednost komunikovat výrazovými uměleckými prostředky. - Ústní zkouška - zjišťuje motivaci uchazeče, hloubku jeho zájmu o zvolený studijní program a všeobecný rozhled. Při ústní zkoušce se hodnotí slovně vyjádřená představa uchazeče o profesním zaměření a jeho předpoklady pro kreativní týmovou práci.

Další informace o přijímacím řízení fakulty

Požadovaná zdravotní způsobilost

Ověření zdravotní způsobilosti uchazeče ke studiu uvedeného studijního programu se nepožaduje.

Profil absolventa

Absolvent disponuje řemeslnými schopnostmi vhodnými pro uplatnění v praxi, práci v týmu, českém i mezinárodním studiu, stejně tak si osvojil tvůrčí postupy, díky nimž může případně pracovat na autorském díle. Absolvent si osvojil základní animační principy a jejich uplatnění při tvorbě animovaného díla, a to prostřednictvím všech důležitých animačních technologií. Nezbytnou výbavou absolventa je znalost a orientace v postupech přípravy, výroby i postprodukce animovaného díla. Díky akcentaci na aktuální potřeby animačního průmyslu a současné mezinárodní trendy oboru, stejně jako i postupnou profilaci v rámci technologií a profesí, je schopen najít uplatnění v animačním průmyslu nejen na českém, ale i zahraničním trhu.

Předpoklad uplatnitelnosti

Absolvent si osvojil znalosti, dovednosti a získává kompetence, díky nimž může nalézt uplatnění v animačním studiu, postprodukční agentuře, reklamní agentuře nebo coby freelancer, tvůrce na volné noze.

Studijní plány

Rok platnosti: 2024

Povinné předměty AN

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSAteliér animace 1Zkouška11
1ZSDějiny animovaného filmu 1Zkouška4
1ZSFilmová řeč animovaného filmu 1Klasifikovaný zápočet3
1ZSPlenér 1Zápočet2
1ZSTýmová práce 1Zápočet2
1ZSVizuální komunikace v animované tvorbě 1Klasifikovaný zápočet3
1ZSKresba 1Klasifikovaný zápočet3
1LSAteliér animace 2Zkouška15
1LSDějiny animovaného filmu 2Zkouška4
1LSFilmová řeč animovaného filmu 2Klasifikovaný zápočet3
1LSVizuální komunikace v animované tvorbě 2Klasifikovaný zápočet3
1LSKresba 2Klasifikovaný zápočet3
2ZSAteliér animace 3Zkouška13
2ZSDějiny animovaného filmu 3Zkouška4
2ZSPlenér 2Zápočet2
2ZSTýmová práce 2Zápočet2
2ZSVizuální komunikace v animované tvorbě 3Klasifikovaný zápočet3
2ZSZáklady zvukové skladbyZápočet2
2ZSKresba 3Klasifikovaný zápočet3
2LSAteliér animace 4Zkouška14
2LSDějiny animovaného filmu 4Zkouška4
2LSStorytellingZápočet2
2LSVizuální komunikace v animované tvorbě 4Klasifikovaný zápočet3
2LSZáklady střihové skladbyZápočet2
2LSKresba 4Klasifikovaný zápočet3
3ZSPlenér 3Zápočet2
3ZSOdborná praxeZápočet26
3LSAteliér animace 5Zkouška14
3LSTechnické zpracování animovaného dílaZápočet2
3LSZáklady budování praxe v oboruKlasifikovaný zápočet3
3LSLiterární přípravaZápočet2
4ZSAteliér animace 6Zkouška14
4ZSPlenér 4Zápočet2
4ZSPreprodukce bakalářského projektuKlasifikovaný zápočet7
4ZSPrezentace projektu 1Zápočet2
4ZSSeminář k bakalářské práciZápočet2
4LSBakalářská práceZkouška24
4LSPrezentace projektu 2Zápočet2

Státní závěrečná zkouška

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
4LSDějiny animovaného filmu I.Státní závěrečná zkouška0
4LSTechnologie a teorie oboru I.Státní závěrečná zkouška0

Anglický jazyk - povinné předměty

Student si volí z nabízených úrovní a během bakalářského studia musí získat celkem 10 kreditů.

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
ZSAngličtina - upper intermediateKlasifikovaný zápočet2
ZSAngličtina - advancedKlasifikovaný zápočet2
ZSAngličtina - advancedKlasifikovaný zápočet2
ZSAngličtina - intermediateKlasifikovaný zápočet2
ZSAngličtina - upper intermediateKlasifikovaný zápočet2
LSAngličtina - upper intermediateZkouška2
LSAngličtina - upper intermediateZkouška2
LSAngličtina - advancedZkouška2
LSAngličtina IntermediateZkouška2

Povinně volitelné předměty AN

Během bakalářského studia musí student absolvovat alespoň 5 povinně volitelných předmětů

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
3ZSKomunikační agenturaZápočet2
3LSDějiny hraného filmu 1Klasifikovaný zápočet3
3LSDějiny výtvarného umění 1Klasifikovaný zápočet3
3LSMarketing, komunikace, propagaceZápočet2
4ZSDějiny hraného filmu 2Klasifikovaný zápočet3
4ZSDějiny výtvarného umění 2Klasifikovaný zápočet3
4LSDějiny hraného filmu 3Klasifikovaný zápočet3
4LSDějiny výtvarného umění 3Klasifikovaný zápočet3